یکصد و بیستمین جلسه شورای فرهنگ عمومی در دفتر امام جمعه کرمانشاه با حضور آیت اله علماء، آیت اله محمدی عراقی، هوشنگ بازوند، سروری و دیگر اعضای جلسه در حال برگزاری می باشد.
کد خبر: ۹۸۲۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰ 01 August 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه؛ بهرام فاضلی در این جلسه ضمن تبریک نهم مرداد «روز ملی صدا و سیما» عمده  فعالیت های صورت گرفته  از تاریخ 13 اسفند 99  تاکنون را به  شرح ذیل به حاضرین در جلسه ارائه نمود؛ 

1- در ایام تعطیلات نوروز همزمان با جشن اعیاد شعبانیه و نیمه شعبان بحمداله استان متاثر از فضای معنوی ایجاد شده رنگ و بوی کاملا فرهنگی و علوی به خود گرفت .

2- با شروع ماه مبارک رمضان در 25 فروردین 1400 انجام طرح اطعام و مواسات در اجرای فرامین مقام معظم رهبری برای کمک به طبقات آسیب پذیر, توانست علی رغم مضایق معیشتی موجود در استان تا حدود زیادی به تلطیف فضا و ایجاد جو معنویت به ویژه بین متدینین کمک نماید .در این راستا ضروری است که از برادران محترم در سپاه حضرت نبی اکرم, سازمان تبلیغات , استانداری و سایر دستگاه ها ویژه تشکر کنیم .

3- برگزاری مراسم لیالی قدر، علی رغم محدودیت های موجود به واسطه کرونا آبرومندانه و ارزشمند بود به ویژه حرکت خودجوش هیئات مذهبی در گرامی داشت روز شهادت امیرالمومنین علی (ع).

4- پس از آن برگزاری نماز شکوهمند عید فطر , خروج از ماه مبارک رمضان را با عظمت و خاطره و نمود درخشان همراه نمود .

5- به مرور نزدیک شدن به ایام سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا , فضای سیاسی و اجتماعی و فرهنگی استان در پایان اردیبهشت ماه و آغاز و میانه خرداد رنگ و بوی کاملا مستعد و مطلوب به خود گرفت .در این میان لازم به یادآوری است که نقش نشریات محلی و نمایندگی نشریات سراسری و همچنین خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان نقشی کاملا مثبت و ارزشمند و تاثیرگذار در تحریک و تهیج مردم به شرکت در انتخابات متجلی گردید . نکته حائز اهمیت این است که این التهاب آفرینی توسط اصحاب فرهنگ و هنر و صاحبان رسانه بدون ایجاد کمترین حاشیه و تخلف انتخاباتی صورت گرفت . ضروری می بینم که از تمام اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در این مجال رسما تشکر نمایم.

6- آنچه که به گرم شدن فضای سیاسی انتخابات کمک نمود فاکتورهای مختلفی را در بر می گرفت که قطعا یکی از آنان وصول مصوبه شورای فرهنگ عمومی کشور مبنی بر تایید روز 5 مرداد همزمان با سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد در سال 1367 به عنوان روز مقاومت و پایداری مردم کرمانشاه, اثر قابل توجهی در ایجاد فضای مثبت و انرژی بخش در جامعه داشت . پیشنهاداتی در خصوص بزرگداشت روز ملی کرمانشاه در جلسه گرامی داشت عملیات مرصاد در حضور معاون محترم سیاسی,امنیتی و اجتماعی استانداری مطرح گردید که در پایان به  آنها اشاره خواهم نمود .

7- اوج فعالیت فرهنگی, سیاسی و اجتماعی چند ماهه ی اخیر ایجاد شده در استان را بدون شک بایستی در روز 28 خرداد متجلی دید که بحمداله مردم استان با مشارکتی آبرومندانه و مقبول توانستند برگ زرین دیگری در کارنامه حضور آگاهانه سیاسی خود به ثبت برسانند . از همین جا به دولت منتخب تبریک عرض نموده و برای این دولت در شرایط موجود جامعه آرزوی توفیق و عمل به فرامین مقام معظم رهبری و حرکت در مسیر انقلاب و اسلام ناب را خواهانیم .

8- در ماه تیر نیز با توجه به مناسبت های موجود عملکرد مجموعه اعضا شورای فرهنگ عمومی مطلوب و مثبت ارزیابی میگردد به ویژه در مناسبت هایی همچون روز 12 تیر حمله ددمنشانه ناوگان امریکائی به هواپیمای مسافربری ایران که روشنگری مناسبی در این زمینه به عمل آمد . همچنین در دهه عفاف و حجاب همزمان با آغاز ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت فاطمه و حضرت زهرا برنامه های متنوع و قابل توجهی در سطح ادارات استان و هیئات مذهبی اجرا گردید .

9-پس از آن با شروع اعیاد قربان و عید غدیر خم فضای استان بحمداله کاملا فضای مذهبی و شکوهمند رخ نشان داد و همچنین در روز 4 مرداد تجمع شکوهمند مردمی در گردنه مرصاد همزمان با سخنرانی سردار سلامی فرمانده محترم سپاه کشور ضمن بخشیدن رنگ و بویی حماسی به سالروز عملیات مرصاد گام ارزشمندی برای آغاز برنامه های روز ملی کرمانشاه به حساب می آید به ویژه آنکه حضرت آیت اله علما نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه معزز کرمانشاه به همراه استاندار از آغاز تا پایان به همراه معاونین و مدیران دستگاه های اجرایی و آحاد مردم غیور کرمانشاه در این مراسم حضور داشتند . بی گمان اگر محدودیت های کرونایی نبود , این گردهم آیی بدون شک یکی از شکوهمندترین گردهم آیی های چند ساله اخیر می توانست باشد. 

10- اما پیشنهاداتی در خصوص گرامی داشت روز ملی کرمانشاه :

الف : این روز اختصاص به اداره و دستگاه خاصی نداشته و یک روز کاملا مردمی و ملی در تقویم ملی کشور باید باشد .

این روز , روز پایان جنگ تحمیلی و ختم فتنه ی نفاق خبیث و ابطال روئیای شیطانی آنان می باشد . 

ب: پیشنهاد می شود استانداری محترم کرمانشاه با اختصاص بودجه مناسب نسبت به ساخت سریال و یک فیلم سینمایی فاخر با  حضور چهره های مطرح سینمایی کشور مساعدت لازم را به عمل آورد . همچنین ساخت انیمیشن از این رویداد عظیم برای آگاهی و ایجاد حس تعلق خاطر در کودکان و نوجوانان بسیار ضروری می باشد.

پ: پیشنهاد می شود آموزش و پرورش استان تمام تلاش خود را برای قرار گرفتن موضوع عملیات مرصاد در کتب درسی پایه های مختلف به ویژه پایه ی گروه الف و ب به کار گیرد . 

ت: پیشنهاد می شود یکی از میادین بزرگ , پل و یا بلوار مطرح در استان و سطح  شهرستان کرمانشاه به نام مرصاد نام گذاری شود .

ث: پیشنهاد می شود جهت جمع آوری مستندات و خاطرات و نیز ثبت دلاوری های خانواده معظم شهدا , ایثارگران و رزمندگان در جریان عملیات مرصاد بودجه کافی برای جمع آوری, تالیف و تدوین این مستندات در قالب کتاب و مجلات در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس قرار گیرد . 

ج: پیشنهاد می شود معاونت محترم عمرانی استانداری کرمانشاه از طریق دفتر شهری و روستایی به شهرستان های استان ابلاغ نماید به این مناسبت یک میدان , خیابان  به نام مرصاد نامگذاری نمایند .

چ: پیشنهاد می شود از هم اکنون با هدایت و راهنمایی حضرت آیت اله علماء و حضرت آیت اله محمدی عراقی به گونه ای پیگیری شود که هر ساله جمعی از مردم و رزمندگان  عملیات مرصاد به حضور مقام معظم رهبری در اثنای این مناسبت شرفیاب شوند .

 
همچنین هوشنگ بازوند»، استاندار کرمانشاه با قدردانی از مجموعه مدیران استانی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ثبت روز ملی کرمانشاه، افزود: امسال فرصت چندانی برای مردمی کردن روز ملی کرمانشاه نداشتیم و این در حالی است که این روز وقتی ارزشمند است که مردم پای کار باشند و این موضوع در افکار عمومی جامعه نمود و بروز داشته باشد.

وی ضمن تشکر از سپاه پاسداران برای حضور سردار سلامی و سخنرانی وی در روز ملی کرمانشاه گفت : اما امسال به دلیل برخی شرایط روز ملی کرمانشاه در افکار عمومی مطرح نشد به عنوان نمونه کار سختی نبود که رانندگان اتوبوس به خاطر این روز کرایه نگیرند، پزشکان ۵۰ درصد ویزیت را تخفیف بدهند و یا رانندگان تاکسی تا ظهر رایگان به مسافران خدمات ارائه دهند تا این روز در ذهن مردم ماندگار شود.

بازوند در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص سیاست‌های شورای فرهنگ عمومی استان هم گفت: امروز در کرمانشاه تمایل به انعکاس اخبار منفی و کذب بالا است به عنوان نمونه آلودگی آب یا عدم اطمینان مردم به واکسن زدن از این موارد است و شورای فرهنگ عمومی باید روی این موضوعاتی که در کف خیابان اتفاق می‌افتد برنامه‌ریزی و راهکار ارائه دهد.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون هزینه‌های فراوانی در بخش فرهنگ جامعه صرف شده است، گفت: نباید کارهای فرهنگی را به پول وصل کنیم کما اینکه کم هم هزینه نشده اما آیا این هزینه‌های صرف شده امروز اثرات مثبتی در جامعه داشته است؟


بازوند با اشاره به اینکه در پیک پنجم کرونا شرایط بدی داریم گفت: همیشه در ابتدای هر پیک حدود ۲۰۰ بستری داشتیم اما امروز ۶۲۵ بستری، ۱۵۰ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و ۲۴ بیمار بدحال داریم و این یعنی اینکه تا ۲ هفته دیگر تعداد کشته‌های ما بسیار بالا می‌رود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه همه باید به سهم خود پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا این پیک را با کمترین خسارت به پایان برسانیم افزود : ۱۶ درصد مردم دوز اول واکسن را تزریق کردند اما در تزریق دوز دوم که مهمتر هم است عقب هستیم که انتظار می‌رود با توجه اینکه استان کرمانشاه مرزی است سهمیه این استان در تخصیص واکسن افزایش یابد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار